Huonoja ostokokemuksia saa lukea ja kuulla tuon tuosta ja on harmi ettei hyvästä palvelusta suitsuteta läheskään yhtä suurella innolla. Sen vuoksi olen ottanut asiakseni antaa palautetta myös niissä tapauksissa, joissa olen saanut erityisen hyvää palvelua huonon sijaan, sillä mikään ei piristä päivää niin paljoa kuin asiakkaalta kuultu kiitos. Samasta syystä halusin jakaa omakohtaiset kokemukseni teille(kin) ja kannustaa kaikkia laittamaan hyvätkin jutut kiertämään jakamalla omia asiakaselämyksiänne viidakkorumpujen lisäksi myös kauppojen asiakaspalautebokseihin sekä sosiaaliseen mediaan. :)

Omakotivalkoinen_02062016_4722.jpg

Omakotivalkoinen_02062016_4729.jpg

Minulla on neljä suosikkikauppaa, joissa palvelu pelaa ja koen että minua arvostetaan asiakkaana. Yksi näistä on alkuvuonna avautunut uusi Artekin myymälä, jossa käyn inspiroitumassa joka kuukausi, joskus useamminkin jos nurkilla kuljeksin. Viimeisimmän vierailuni tein viikko sitten, kun kävin kyselemässä vitivalkoisen mehiläispesä-valaisimen saatavuutta ja mahdollista uutta tulemista. Mehiläispesä jää näillä näkymin haaveeksi, mutta tyhjin käsin en siltikään kaupasta pois päässyt. :)

Omakotivalkoinen_02062016_4726.jpg

Omakotivalkoinen_02062016_4730.jpg

Artekilla tuotteet pakataan kauniisti, oli kyseessä viiden euron servettipakkaus tai satojen eurojen valaisin - jokainen asiakas saa samanlaisen asiantuntevan palvelun. Mainitsemisen arvoista on myös Artekin tapa tulostaa kuitti A4-kokoiselle paperiarkille, joka taitellaan kauniiseen pahvikuoreen. Tuollainen erikoispalvelu nostaa heti ostokokemuksen toiselle tasolle ja tekee minuun suuren vaikutuksen. On ihana huomata kuinka liikkeet yksi kerrallaan alkavat panostaa asiakkaan kokonaisvaltaiseen huomioimiseen, vaikka eihän sekään huono asia ole että tuote lykätään perinteiseen tapaan muovipussiin ja kuitti sujautetaan perään. Tuollainen pieni extra vaan saa oman olon tuntumaan kuninkaalliselta, hymyssä suin sisään kauppaan ja vielä maireampana ulos. :)

Omakotivalkoinen_02062016_4737.jpg

Omakotivalkoinen_02062016_4720.jpg

Minun ostoskassini sisälsi HH-klassikkokuosilla kuvioidun servettipakkauksen kesän kattauksia varten, ei sen ihmeempää. Pienestä ostoksestani huolimatta sain erittäin hyvää palvelua ja asiakaskokemus oli mitä mahtavin. ♥ 

Samanlainen fiilis on tullut useasti myös Stockmannilla, Living 24/7- sekä Miadesign.fi -verkkokaupoissa asioidessani. Verkkokauppojen on vaikea kilpailla kivijalkaliikkeiden kanssa palvelun paremmuudesta, koska asiakas toimii verkossa itsenäisesti. Miadesign ja Living 24/7 verkkokaupat ovat kuitenkin pystyneet tuottamaan minulle samanlaisen arvostettavuuden tunteen kauniilla pakkaustavallaan, jonka kruunaa käsin kirjoitettu kiitoskortti - aivan kuin olisin heidän tärkein asiakkaansa. ♥ 

Kiitos on pieni sana, jolla on suuri vaikutus!

Miia_signerina2015.jpg


OKV_INFOCONTACT.jpgOKV_Bloglovin.jpgOKV_Instagram.jpgOKV_Facebook.jpgOKV_Pinterest.jpg