Edelliseen H&M Home -pyyhepostaukseeni tuli niin positiivista kommenttia pyyhkeiden laatua koskien, että laitoin niiden perusteella pyyhetilaukseni vetämään. Tällainen oli ostoskorini sisältö…
H&M verkkokaupan toistuvat toimistusongelmat
Sen verran on pakko nurista, että harmittelen suuresti H&M-verkkokaupan toimitusaikatauluja. He myyvät usein tavaraa, jota heillä ei varastossa ole ja siksi toimitusaika saattaa joillakin tuotteilla mennä viikkojenkin päähän. Minun tilauksessani valkoiset 50x70cm kokoiset sahalaitaiset pyyhkeet saapuvat aikaisintaan helmikuun alussa ja kokemuksestani tiedän ettei tämäkään aikataulu välttämättä pidä paikkaansa.
Pellavaisia tyynynpäällisiä tilasin joulukuun puolessa välissä pari kappaletta heti-toimituksena ja niiden osalta toimitus on siirtynyt nyt jo kahteen otteeseen, viimeisin luvattu saapumisaika on venynyt helmikuun alkuun eli kuudella viikolla alkuperäisestä tilauksen teosta. Hermo meni ja peruutin kokonaan tyynynpäällistilauksen.
Tämän uuden tilauksen osalta otin kaikki samassa toimituserässä, koska ideana on saada koko setti eikä ideani toimi jos osa tuotteista puuttuu. Helmikuun alkuun asti olen valmis odottelemaan tilausta, mutta jos toimitus pitkittyy niin peruutan sitten tämänkin. Voi H&M sentään, kunpa he parantaisivat palvelunsa tasoa.
Nyt menen jatkamaan barbie-leikkejä tytön kanssa. Minä saan toimia Bellen ja Tuhkimon ääninä tytön leikkiessä Ruususta ja Arielia. 😀
Heippa hetkeksi!
Tuotekuvat: H&M Home
Seuraa myös somessa
mä en oikeesti ikinä tilaa mitään verkkokaupasta. 1 iso syy on siinä että paketit pitää hakea postista, joka on kaukana ja sinne ei ole juuri koskaan mitään asiaa. Meidän läpiposti lopetettiin ja ei oltu ainoita = uudessa postissa on AINA jonoa.<br />
Tiedän että on vaihtoehtojakin pakettien noutamiseen, mutta olen jossain kohdissa äärimmäisen yksinkertainen enkä vaan enää tilaa postimyynneistä.<br />
<br />
No, H&M.n kohdalla tein poikkeuksen, he kun toimittavat R.lle. Sainkin tosi nopeasti vastauksen paketin kulusta mutta sitten homma loppui siihen. Sivuilla tilausta ei päivitetty, luki vaan lähetetään. Soitin asiakaspalveluun, jossa kerrottiin minulle on tullut siitä kirje, eli olin vaihtanut ruksin pois, normaalisti tulee tekstiviesti ja paketti on noudettavissa. <br />
Innoissaan lähdin sitä noutamaan ja kotiin tultaessa huomasin että paketti tuli Ruotsista, siinä pieni lisäsyy paketin kestoon. Pettymys oli kuitenkin karvainen, ostin pellavapussilakanan eikä niissä ollut niitä aukkoja ylhäällä, mihin suomalaiset ovat tottuneet.<br />
<br />
Sain vasta joulun pyhinä ratkottua ja siistittyä reiät eikä lakana ole vieläkään sängyssä.<br />
<br />
Mitä tästä opimme ? Osta kaupasta !
Ikean pussilakanoissakaan ei ole niitä reikiä yläreunassa, joista edellinen lukija kommentoi. Tuon asian kanssa oppii kyllä elämään, itse teen sen näin: käännän pussilakanat pesua varten nurinpäin. Kun laitan puhtaan pussilakanan peiton päälle, niin pujotan kädet pussilakanan sisälle (pussilakana edelleen nurinpäin) ja ylänurkkien kohdalta tartun peiton yläreunan kulmiin. Sitten käännän pussilakanan peiton päälle oikein päin. Hankalasti selitetty, mutta varsinkin yhden ihmisen peitoille tämä onnistuu tosi helposti. Paripeiton kanssa on hiukan hankalampaa ainakaan yksin tehden.<br />
Ymmärsiköhän tuosta? Pointtini oli, että en ole itse enää edes kaivannut niitä pussilakanan yläreunan reikiä, pussilakana jopa näyttää minusta paremmalta ilman niitä. Mutta sehän nyt on ihan makuasia tietenkin, tarkoitus vain vinkata jos niiden puute ahistaa…<br />
<br />
Mistä herääkin kysymys! Mia ja muut, kun teillä on näitä paremman laatuisia pellavapussilakanoita, onko niissä näitä yläreunan reikiä?<br />
Ja oliko H&M:n pellavalakanat minkään väärtejä? Mikä se olikaan sellainen paras "edullinen" pellavapussilakana? Näistä oli keskustelua joskus aiemmin, mutta saa vinkata…
Minulla on HM:n harmaat pellavalakanat. Ne pölyävät tosi paljon. Makuuhuone on heti tosi pölyinen. Olen sitkeästi niitä käyttänyt ja ajatellut, että ehkä pölyäminen vähenee pesujen ja rumpukuivausten myötä. On ehkä hiukan jo vähentynytkin. Peitto meinaa niissä helposti kiertyä ja syynä olen pitänyt tuota "aukottomuutta". (Ekan kerran muuten kun mies laittoi niitä peittoihin… se haki jo sakset ja oli leikkaamassa kiukuissaan reikiä lakanoihin, kun niitä ei ollut. Ei tykännyt yhtään. Onneksi satuin ajoissa paikalle! 🙂 Nyt olen huolehtinut, että minä laitan aina itse pellavalakanat paikalleen. Sellainen Wagner meillä.)
Finlaysonin pussilakanoissa on aukot yläkulmissa. Balmuirin pussilakanoissa ilmeisestikään ei niitä ole.
Eilen laitoin ekaa kertaa viime marraskuussa ostamani pussilakanan sänkyyn, kun vasta vähän aikaa sitten sain vasta ommeltua reiät.<br />
Aamulla kun petasin sänkyä, oli peitto lähtenyt lipettiin ja ehdottomasti ne reiät auttoivat petaamista ja laittamista paikalleen. <br />
Ehkä joutsenen peitto on liian liukas tähän ?<br />
<br />
Meillä on myös yksi sinkkupussilakana ja tein myös samalla siihen reiät. Muuten hyvä, mutta pussilakana oli tehty isosta kankaasta, eli pääty ja yläosa olivat ommeltu yhteen sivulle, eli toisessa sivussa ei ole lainkaan saumaa. Koska pussilakana maksoi vain muutaman euron ja on jo vuosia vanha, tein kokeilun. toinen reikä tuli normikohtaan ja toinen toisen puolen yläosaan. Ja homma toimii.<br />
<br />
Ne yläreiät auttaa petaamista ja vaihtamista niin paljon. Vaikka yhteensä mulla meni 4 reiän tekemiseen yli 1,5 h aikaa, kun piti vaihtaa ja puolata lankoja, ehdottomasti oli vaivan värtti ja tulevaisuudessa aion tehdä sen heti.
Oon kans tosi pettyny tuohon H&M palveluun, aina tuotteita saa odottaa, toimitusajat on pitkiä ja ikinä heidän valikoimassaan ei ole heti saatavilla sitä mitä tilaisin vaan toimitus viivästyy. 🙁
Samaa olen harmitellut HM:n toimitusten kanssa. Esimerkiksi tilasin loka-marraskuussa kaksi isoa pellavapöytäliinaa joulupöytää varten. Heti tuli tieto, että ne toimitetaan vasta viikkoa ennen joulua. Ok, ehtivät vielä hyvin. Sitten muutama päivä ennen aattoa tuli tieto, että pöytäliinoja ei saadakan toimitettua ollenkaan ja tilaus on peruttu. Joulupöytä oli sitten ilman liinaa. 🙁
Ja vaatteiden koot menee ilmeisesti arpomalla. Laatu on välillä ihan järkyttävää, vaatteista saattaa nähdä läpi! joskus yllättää positiivisesti ja se on kuin lottovoitto 🙂 esim. 4,95€ maksavat hihattomat paidat on ihan parhaita. Kerro sitten kokemuksia noista pyyhkeistä, sillä ovat kyllä kauniita. Olen kohta ollurt vuoden uusimassa meidän talouden pyyhkeitä. en ole löytänyt vielä tarpeeksi paksuja. ja valkoiset pitää ehdottomasti olla.
Kannattaa katsoa Areenasta dokkari nimeltä Halvan vaatteen kallis hinta, niin vaatteiden laatu- ja kokoheittely ei enää ihmetytä. Ylipäätään suosittelen katsomaan sen, pisti miettimään kriittisesti omaakin kulutusta!
Ite oon joutunut toteamaan juuri saman H&M:n kohdalla. Ennen joulua tilasin paketin vaatteita lapsille. Osa meni mullakin jälkitoimitukseen jonnekin tammikuun loppupuolelle. Peruin tilauksen, koska vauveli ehtii jo kasvaa siitä vaatekoosta. Erityisesti ihmetyttää juuri näiden pienten lasten vaatteiden kohdalla et miks myyvät, jos tuotetta ei ole varastossa! Mukavaa viikkoa sulle! 🙂
Ite olen jaksanu ihmetellä Elloksen toimintatapaa, siellä kun pienin toimitettava tilaus on 25euroa (tottakai kaikki maksaa sitten 24,90), mutta usein tuotteet toimitetaan saatavuudesta riippuen erikseen. Kuten viimeksi; tilasin pussilakanat jotka maksoivat 21 euroa, otin tilaukseen lisäksi juomapullon, jotta minimitilaus täyttyy. Pussilakanat tulivat joulukuun alussa, juomapulloa odotan edelleen..